Ad Code

Analiz sonrası şirketleri izleme




İZLEME VE GÖZLEM


Analizini yaptığınız şirketleri, analiz tamamlanmış hissesi alınmış olsa dahi ayda bir veya 3 ayda bir izlemekte tekrar değerlendirmekte fayda vardır.


Bilançolarına bakarak, hedeflerinize doğru gidip gitmediğini değerlendirmek, eğer olumsuz bir durum var ise önceden tespit etmek gene sizin göreviniz.


Firmalar, şirketler, yeni ortaklıklar, yeni ürünler, bu ürünler hakkında müşterilerin ilgisi, şu an yüksek ilgi olan ürünlerin geleceği hakkında da ara ara fikir sahibi olmanız gerekir.


Şirketler genelde piyasa girer, yayılır, durgunlaşır ve doygunluğa ulaşır. Her aşama yıllar sürer ve ilk aşama şirketin kendini ispatlayabilmesi yani yayılma dönemine geçebilmesi açısından oldukça önemlidir.


Bu arada şu bilgileri de vereyim;


Hisse analizi ile ilgili konular ve sıralamaları;


1- Şirketi tanıma, okuma linki burada

2- Büyük , küçük şirket Link, burada

3- Büyüme hızı link burada ve ayrıca bu konu

4- Kusursuz hisse link burada

5- Uzak durulması gereken hisse link burada

6- Fiyat kazanç (F/K) oranı link burada

7- Örnek ideal şirket Link burada 

8- Fiyat kazanç oranı (F/K) nasıl hesaplanır?  link burada

9- Bilanço okumak ; link burada

10- Şirketin borç durumu link burada

11- Şirketin defter değeri link burada

12- Şirketin nakit akışı link burada

13- Şirketlerin ürün stok miktarları link burada

14- Analiz sonrası izlem ve gözlem link burada

15- Kapanış ve özet bilgiler link burada


Yayılma aşamasına geçtiğinde şirket artık güven duyulan bir şirket haline gelir ve büyüme hızlanır.


Son aşamada artık doygunluk oluşmuştur ve şirket büyümek için yeni bir takım yatırımlara yönelmek zorundadır, aksi halde ya sabit kalır ya da gelişen teknoloji ve durumlara ayak uyduramayarak gerileme dönemine girer.


Şirketleri düzenli olarak kontrol etmek size bu aşamaları daha rahat anlama ve takip etme fırsatı verecektir. Yani şirketin ne aşamada olduğunu siz geçmiş notlarınıza bakarak daha kolay anlayabilirsiniz.


Örnek vermek gerekirse;


Bir dönem doğalgaza geçiş dönemi idi ve firmalar çok güzel kazanmıştı, ardı ardına doğalgaza geçişler vardı ve her kes bir an önce kendi yaşadığı bölgeye de gelsin istiyordu. Şimdi bu durumu biraz küçültüp iliniz veya ilçenizde bulunan kombi işi yapan dükkanlara bakın. O dönem toplu geçişler olduğundan çok fazla iş aldılar ve kazandılar, ancak geçişler tamamlandığında artık durgunluk dönemi başladı. Bu örnekte ki gibi durumları analiz edip kestirmeniz gerekiyor.


Başka bir örnek bir hamburger devi düşünün. Bu adamlar hamburger satarak büyüdüler, daha sonra şubelerini artırdılar, ülkenin belli bir kesimine hamburger satabilirsin ama bir yerden sonra hepimiz her gün hamburger yemediğimize göre durgunluk olacak. Burada şirket büyümesi açısından bakın elbette kazanır ama daha çok kazanç için başka şeyler gerekir yada sabit kalır. Sonra araçla geçerken hamburger alınabilecek yerler kurulur bu sayede bir büyüme daha gelir, daha sonra hamburger çeşitlenir et yanına tavuk sosis vesaire eklenir gene bir büyüme, daha sonra hamburger olen ve sonraki saatlerde satılıyor diyerek kahvaltı menüsü eklenir dükkanlar sabah da çalışır bu kez gene büyüme gelir....................... Yani yenilik olmazsa durgunluk olur......


Sonuç olarak analizlerinizi izlemeniz de gerekir, bu sadece aldığınız hisseler için geçerli değil, almaktan analiziniz sonucu vazgeçtiğiniz hisseler içinde geçerli. Bunları ayrı ayrı listeleyebilir, önem sırasına göre düzenleyebilirsiniz. Bir hisseden kar almanız gereken zaman gelmiş olabilir ve bunu izlerken görürseniz satıp, durumu iyileşen hisseden de alabilirsiniz.


Gelişmeler sadece iyi yönlü değil, kötü yönlü de olabilir. Hissesini aldığınız şirket; ceza alabilir veya patron mallarını satıyor olabilir, ürünleri hakkında oldukça fazla şikayet geliyor olabilir, bilançosunda düşüşler oluyor olabilir, mali sıkıntıları oluyor olabilir vesaire...


İzlemek gerekir...

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Close Menu