Ad Code

Yatırım fonu almak mantıklı mı?

 



Sizlere daha önce yatırım fonlarını anlatan temel bilgileri yazmıştım. Buradan okuyabilirsiniz > yatırım fonu nedir?


Bu yazımda ise sizlere;


Yatırım fonu almak mantıklı mı? Hangi fonlar mantıklı?


Yatırım fonu kısaca içinde sepet olan ve uzmanlar tarafından oluşturulan yatırım araçları. Çeşitli hatta çok çeşitli sepet olan varyasyonları var.


Eğer bir yatırım fonu almak istiyorsanız hisse alır gibi bunu da yapabilir uzun vade veya orta vade tutabilirsiniz.


Sizlere karmaşık örnekler verip konuyu uzatmayacağım. Fikirlerimi yatırım tavsiyesi olmayacak olan fikirlerimi paylaşmak istedim.


Yatırım fonları garanti kazanç gibi görünür. Az olur ama evet riski bireysel yatırımlarınızdan belki daha az sayılır.


Bir yatırım fonunun içerisini onlarca uzman ortak karar vererek ayarlar. Bu da tek başınıza yapmayı düşünemeyeceğiniz bir sepet gibi gelir sizlere.


Yatırım fonları içerisindeki hisse senetlerini uzmanlar önlerine koydukları 400 üzeri hisse senedinden seçmezler, belirli büyüklükte olan ve belirli kabul görmüş hisseler bu sepete girebilir. 


Yani hani o garanti kazanç denilen olay burada vardır. Hiçbir fon sepetinde yeni arz, küçük şirket olmaz. Eğer küçük şirketler fonlara girecekse önce büyümesi gerekir ki siz bireysel şekilde bu hisseleri bulursanız fondan kat kat fazla kazanırsınız.


Fon da belirli bir özgürlüğünüz olmaz . Fonu inceler karar verir alırsınız o kadar. Altın almak gibidir. Ama kendi sepetinizi oluşturmanız çok daha riskli olabilir ama bunun yanında daha fazla kazanç elde edebilirsiniz.


Benim fonlar konusundaki düşüncem eğer fon alınacak ise içerisinde benim almamın zor olacağı. Alsam dahi küçük paralar ile bu zahmete girmeye ve belirli yerlere komisyon ödemeye değmeyeceği yatırım araçları olan fonlar ilgimi çeker.


Örneğin yabancı borsalarda işlem yapmak istiyorum ama 500 dolarlık bir bütçe ile bu uğraşa değmeyeceğini düşünüyorum. Aynı zamanda da denemek istiyorum. O zaman yabancı hisse fonu mantıklı.


Bunun yanında petrol almak istiyorum ama prosedürleri beni yoruyor. E o halde petrol fonları ilgimi çeker.


Ama zaten benim gidip alabileceğim altın varken altın fonu almak ilgimi çekmez. Altınımı alır o şekilde beklerim aynı... Veya bist hisse senetleri. Fon almaktansa kendim bu hisse senetlerini alabilir. Sepet içerisinde biraz daha kendi kararlarımla sepet hisselerini ayrı ayrı istediğim miktarda satıp alarak özgür olurum.


Hadi ben hisse bulamam mantığı ile fon alıyorsanız, alacağınız fonun içindeki hisselere bakıp onları dahi almanız daha iyi bence.


Ama elbette karar sizin, benim fon mantığım bu şekilde.


Yatırım tavsiyesi değildir.


Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Vaktim yok bakamam edemem diyen için ancak uyar yahut dediğin gibi çok çok çok büyük paralar ile yatırım yapanlar için uygun olabilir gibi geldi bana da.

    YanıtlaSil

Close Menu