Ad Code

Uzun vade hisse sepetim



Merhaba değerli dostlar,

Bu yazımda uzun vade hisse senedi sepetimden bahsetmek istiyorum...

Elbette yazdıklarım yatırım tavsiyesi değil...

Sizlere tarama formülleri vb, araçlar vermeyeceğim. Bu benim kendi uyguladığım bir yöntem ancak aldığım eğitimlerin elbette bir karması ile oluşturulmuşlar.


Borsada sepet yatırımı nedir?


Borsa sepet yatırımı, birçok farklı hisse senedini veya varlığı içeren bir yatırım portföyü oluşturma stratejisidir. Bu portföy, genellikle farklı sektörlerden veya varlık sınıflarından gelen hisse senetlerini içerebilir. Sepet yatırımı, yatırımcılara riski dağıtmak ve portföylerini çeşitlendirmek için bir yol sunar.

Borsa sepet yatırımının temel amacı, tek bir hisse senedinin veya varlığın performansına dayalı riski azaltmaktır. Bu strateji, bir hisse senedi veya varlık sınıfının performansının diğerlerinden bağımsız olduğu durumlarda özellikle faydalı olabilir. Örneğin, eğer yatırımcı sadece tek bir şirketin hisse senedine yatırım yaparsa, bu şirketin kötü performansı portföyünün tamamını olumsuz etkileyebilir. Ancak bir sepet yatırımı yapılırsa ve portföyde birçok farklı hisse senedi bulunursa, tek bir şirketin kötü performansı diğerlerini dengeleyebilir.


Borsa sepet yatırımı oluştururken dikkate alınması gereken faktörler şunlar olabilir:


Çeşitlendirme: Portföyünüzü farklı sektörlerden, endüstrilerden ve varlık sınıflarından gelen hisse senetleri ile çeşitlendirmek, riski azaltmaya yardımcı olur.

Risk Toleransı: Yatırım yapmadan önce risk toleransınızı değerlendirmek önemlidir. Hangi seviyede risk alabileceğinizi belirlemek, sepet yatırımında hangi hisse senetlerini seçeceğinizi etkileyebilir.

Araştırma: Her bir hisse senedini veya varlığı seçmeden önce iyi bir araştırma yapmak önemlidir. Şirketlerin finansal durumunu, gelecek projeksiyonlarını ve endüstri trendlerini incelemek, sepetinizi oluştururken yardımcı olabilir.

Yatırım Süresi: Sepet yatırımının ne kadar süreyle tutulacağını belirlemek de önemlidir. Uzun vadeli mi yoksa kısa vadeli mi bir strateji izleyeceğinizi düşünmelisiniz.

Yönetim: Sepet yatırımı portföyünüzü düzenli olarak gözden geçirmeyi ve gerektiğinde yeniden dengelemeyi içerir. Bu, her hisse senedinin ağırlığını korumanıza veya değiştirmenize yardımcı olabilir.



Örnek sepet yatırımım 


Benim sepet yatırımım yukarıdaki görselde bulunan hisseler içinden seçilerek oluşturuldu. Sizler de benzer yöntem kullanabilir, yukarıdaki görselden seçebilirsiniz kendinize deneme amaçlı.

1- Temel olarak iyi olduğunu düşündüğünüz hisselerin bir listesini yapın; bunu yaparken ister tarama, ister bilanço okuma, ister şirket bilgilerinden analiz...... nasıl isterseniz öyle yapabilirsiniz.

Ben oluştururken; temettü, geçmiş performanslar, gelecek beklentileri, borç/iş/kazanç vb durumları ve köklü şirket olmalarını baz almaya çalıştım...


2- Seçtiğiniz hisseleri sektörlerine göre ayırın...

Bizim listemizden aşağıya elenmiş bir liste yapalım;

AEFES
AKBNK
AKCNS
AKSA
ASELS
BIMAS
BRISA
ENJSA
ENKAI
FROTO
GWIND
KRDMD
LOGO
MAVI
MPARK
SAHOL
SISE
TCELL
TRGYO
YATAS


Evet çeşitli sektörlerden seçimler yaparak listemizi daraltmış olduk. 


3- Riskimiz ne olabilir?

Ben iş hayatımda sürekli ek iş yaparım. Bu ne olur; belki fazla mesai, belki bazı el emeği ürün satışı, belki borsada kısa vadeli trade, belki gene borsada halka arzlara girip 500-1000 kar alarak çıkmak gibi ek gelirler.

Bu gelirleri uzun vade hisse sepetime aktarım hisse alırım. Bazen 10 bazen 100 lot vb. O yüzden benim risk algım biraz daha korkusuzdur. 


4- Süremiz ne kadar?

Süre en az 1-3 yıl, ama bunun bende bir kriteri yok. Sepetime ayırdığım para çok ani şekilde gerekli olmadıkça 10-20 yıl (ömür olursa) hedeflerim. Yani benim süre algım da oldukça uzun...


5- Yönetim nasıl olacak?

Bence en önemli yer burası. Ben zaman zaman en az 3 aylık periyotlar, en fazla 6 aylık periyotlar halinde hisselere şimdi nasıl baktı isem gene bakıyorum. Hatta elimdeki hisselere tekrar bakmam, yeniden kendime liste yaparım ve yeni listemi eskisine bakmadan ondan etkilenmeden oluştururum. Hisselerimi belirlerim gene ve yeni listemde olmayıp elimde olanları satar, yeni eklenenlerden alırım. Burada aklınıza sürekli hisse değiştiriyorum gelmesin, zaten yüzde 70 aynı hisseler çıkacaktır.



Evet benim uzun vade sepetim ve yöntemim bu, bu yazımı sürekli güncelleyeceğim. 

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Close Menu