Ad Code

Borsaya başlamaya karar vermeden önce

Borsaya yatırım yapmaya karar vermek üzeresiniz. Tüm anlattıklarıma rağmen. O halde son kez size borsaya başlamadan önce kendinizi karşınıza almanızı ve 3 soru sormanızı istiyorum.


Borsaya başlamadan önce 


1- Eviniz var mı?


Borsa iyi bir yatırım aracı olabilir. Zevkli de olabilir ama riskleri vardır. Yatırımların en büyüğü ev derler; buna inanırsınız inanmazsınız o ayrı bir konu ama ev tüm yatırım araçlarından daha iyi kazandıran bir yatırımdır bu bir sayısal gerçek.


Örneğin; ev sizi kiradan kurtarır. Ev sahibinin kira artışlarından kurtarır. Taşınma masraflarından kurtarır. Psikolojik olarak rahat etmenizi sağlar. Başınızda bir çatı vardır. Fiyatı sürekli artar. Bunun yanında kira vermediğiniz için daha kazançlı bir hal alır. Uzun vade en iyi yatırım olabilir.


Şimdi diğer yandan; bazı insanlara betona para vermem der, ülkemizde faizler o kadar yüksek ve ev fiyatları o kadar pahalıdır ki kredili işlemler evin fiyatının bazen 3 katını bulan geri ödemelere sebep olarak yatırımın karının çoğunu alır.


Faizler düşer bu kez ev fiyatları artmış olur. Ya da memursunuzdur evi sırtınızda taşıyamazsınız, ev borcu bitmeden farklı illere taşınmak durumunda kalırsınız vesaire.


Ama ev almak öncelik olmalı yapılabiliyor ise. Bunu yaparken de tavsiyem önce küçük bir evden başlamanız. 1+1 belki bu sizi eşinizle beraber dahi idare eder. Sonra 2+1 , öncekini satıp üzerine koyup alırsınız, sonra 3+1 derken emekli olunca çocuklar evden gidince bunu satıp daha küçüğüne belki geçersiniz. 


Tüm bunlar ben anlatırken beni yordu. Ömür boyu eve mi çalışalım arkadaş dedim. Ama karar sizin bu maddeyi size bırakıyorum . Bunu yabancı bir makalede okudum ama ülkemiz o yabancıların yaşadığı ülkeye pek benzemiyor.


Devam edelim.


2- Bu paraya ihtiyacın var mı?

Atıyorum 2 yıl sonra düğünün olacak, bu parayı kullanamazsın. Veya 2 yıl sora bedelli askerlik yapacağın bir paran var, bu parayı kullanamazsın. Veya çocuğunu üniversiteye yollayacaksın 2 yıl sora bu parayı da kullanamazsın. 


Anladın değil mi, kullanamayacağın paralar var. 10 yıl belki 20 yıl boyunca buraya koyduğun paradan bir beklentin olmamalı. Ha 1 hafta sora karla çekersin o ayrı ama sen 10 yıl çekemeyecekmiş gibi buraya para getireceksin.


3- Beni borsa da başarılı kılacak özelliklere sahip miyim?


İşte en önemli soru bu! Borsada başarılı olmak için gerekli özelliklerin başında sabır, özgüven, sağduyu, dayanıklılık, açık fikirli olmak, bağımsızlık, sebat, alçak gönüllülük, esneklik, araştırmacı bir ruh, hataları kabul edebilme ve kolay kolay paniğe kapılmama becerisi gelir. 


Bu konu üzerinde bir hafta konuşabilirim ama herkes kendini benden daha iyi tanır. Ne demek istediğimi anladınız. 


Sizden istediklerim yukarıdakiler. Çok zeki olmalısınız demiyorum!


Borsada bir haber sizlere ulaşıncaya kadar çoğu zaman iş işten geçmiş olur.


Borsada bizler daha da düşmez deyip arkamıza yaslandığımız an borsa genellikle düşer.


Örneğin; hisseyi alırsınız; sonra ne olur? Ben uzun vadeciyim kardeşim eklerim dersiniz. Düşer, bak görüyor musun iflah olmaz bu der satarsınız. Çıkar bak görüyor musun biliyordum der daha fazla alırsınız. Eğer bu şekilde duygularınıza hakim olamayacaksanız ne bu yazdıklarım, ne başkaları size yardımcı olamaz.


Bir şirketin başına çok kötü bir şey gelmediği sürece hisseleriniz güvende sayılır.


Eğer bu iradeye sahip olamıyorsanız, kazanmak için tek formülünüz kalıyor;


- Erken kalk, çok çalış, petrol bul!



Yorum Gönder

0 Yorumlar

Close Menu