Ad Code

Borsanın durumu ne olur?

BORSANIN DURUMU NE OLUR?

BEN NEREDEN BİLEYİM ?


Bazen sorular geliyor. Hatta sık sık sorular geliyor. Borsa ne olur? Veya şu hisse ne olur gibi. İnsanlar elbette bir fikir, bir ipucu aramak istiyor.


Veya borsa konusunda bu kadar yazabilen birinin bir fikri vardır diyorsunuz?


Borsa düşmeye devam eder mi, boğa piyasası devam eder mi? ya ayı piyasası gelir ise?


Ben borsanın düşüşü veya çıkışı ile ilgili tahmin yürütemiyorum. Kimse de bilemez bunu. Ben sadece alım ve satım stratejilerimi borsa hem çıkacakmış gibi hem düşecekmiş gibi düzenliyorum.


Hisse senetlerimi seçerken borsa düşecekmiş gibi seçiyorum, sanki yıllarca elimde kalacakmış gibi seçiyorum. Yani en kötüsüne hep hazırlıklı olmaya çalışıyorum.


Para kazanmanın yolu borsanın geleceğini tahmin etmekten geçmiyor bana göre. 


Borsanın en büyük düşüşlerinde, büyük yatırımcı ve uzmanlar bile bu denli düşeceğini öngörmemiş, kendini koruyamamıştır.


Binlerce borsacı geleceği görebilmek için her yıl fazla alınan ya da fazla satılan hisseleri, omuz-baş-omuz formasyonlarını, alım emirlerinin satış emirlerine oranını, Merkez Bankası'nın para arz politikasını, dış yatırımları, takım yıldızların gökyüzündeki hareketlerini ve çınar ağaçları üzerindeki yosunları inceler ama Hunların ne zaman saldırıya geçeceğini tahmin etmeye çalışan Romalı kahinler kadar bile başarılı olamazlar.


Bugüne kadar borsanın ne kadar artacağını, ya da artıp artmayacağını bana önceden bildiren güvenilir bir kaynak bulamadım.


Menkul değerler borsası az çok genel ekonomiyle ilintili olduğu için kimileri enflasyona, ekonomik durgunluğa, ani patlama ya da inişlere ve faiz hadlerine göre borsanın gidişatını tahmin etmeye çalışır. 


Gerçekten de borsa ile faiz oranları arasında doğrudan bir ilişki vardır, ama faiz oranlarının önümüzdeki yıl ne kadar olacağını kim bilebilir? 



Onlarca uzman, broker, yatırım danışmanı yıllarca oturup faiz oranlarını, altın fiyatlarını tahmin etmeye çalışıyor ama yüzde yüz başarılı olabilselerdi hepsi çoktan işlerini bırakmış o ada senin bu ada benim geziyor olurdu. Ve dünyanın en çok kazandıran işi bu olurdu. Kimse fabrika kurmaz bu iş yeterdi.


Ama bu adamlar hala işlerinin başında harıl harıl çalışıyorlar.


Elbette iyileri vardır, o ayrı ama geneli bu şekilde.


Bir teoriye göre ekonomik durgunluk beş yılda bir gelirmiş, ancak bu da her zaman doğru çıkmaz. Açın kanunlara bakın böyle bir kanun yazıyor mu; her 5 yılda bir ekonomik olarak duralım bir reset atalım ????


Borsada kazanıyor olabilmemiz bu belirsiz hava sayesinde aslında. Her şey apaçık belirli olsa sizce kazanabilir miyiz? Biz hisse satacağımız zaman eğer her kes için doğru olan bir yerde satıyorsak kim alır o hisseyi.


Veya herkes için doğru olan bir yerde hisse alıyorsak, bize kalır mı hisse?


Eskiden büyük çöküşleri anlatıyorlar, özellikle Avrupada anlatılan bir çöküş için veriler o dönemde şu şekilde imiş;


işsizlik yüzde 14, enflasyon yüzde 15, en düşük banka kredi faizi ise yüzde 20 


Bu veriler bizden çok uzak veriler değil şu an ama hala ayakta gibi borsa, yada buhran veya çöküş gibi bir durum henüz yok.


Hatta bazen borsa çökecek, o günler gene gelecek diyen deneyimli yatırımcılardan sonra bile borsa aniden çıkar ve her şey unutulur.


Yani özetle; kim bilir?


Yorum Gönder

1 Yorumlar

  1. Avrupa'nın dirayeti düşük ondandır biz pek dirayet sahibiyiz...

    YanıtlaSil

Close Menu