Ad Code

Borsa da sabır önemli mi?





Borsa denilince aklınıza ilk gelen şey kazanmak mı? sabretmek mi?


Sabretmek olmalı... Evet sabır.


Borsa ve sabır



En iyi borsacılar bile eğer sabredemiyorsa kazanamazlar veya çok azını kazanıp giderler. Ünlü bir borsacıya nasıl bu kadar kazandığını sormuşlar adam oturarak demiş, evet olduğum yerde oturmasını bilerek kazandım......


Bir hisse senedi almak istediniz ve defalarca araştırıp bakıp nihayetinde yükseleceğine inanıp aldınız diyelim. Gene meşhur 10 liradan olsun. Hedefiniz 15 lira. Hisse 9.60 oldu aman kaybediyorum daha fazla kaybetmeyeyim dediniz ve sattınız. Sonra arkadaşlarınıza ben kol kestim daha fazla zarardan iyidir dediniz. Ertesi gün o da ne hisse 10.20 olmuş... Demek ki çıkacak dediniz hop geri aldınız..... 10.50 oldu keyfiniz yerinde... aaaa 10.10 oldu.... bu sefer kol kesmediniz. 9 oldu keriz silkeliyor dediniz. 8.80 lanet olsun dediniz sattınız. Bu arada kafanız hep burada hiç duramıyorsunuz. Bir daha dönüp bakmadınız bile . İki hafta sonra arkadaşınız aradı ve müjde hissen 14 oldu dedi. Hangi hisse...................!!!!!!!


Sabır.......  



Ben düşündüğüm şeyler sayesinde zengin olmadım. Ben oturarak zengin oldum. Anlatabildim mi? Yerimde sıkı sıkı oturarak! Borsadaki tahminlerin doğru çıkması iş değil. Yükselecek ya da düşecek fiyatları önceden tahmin edip buna göre davranan pek çok yatırımcı vardır. Doğru anda doğru tahminlerde bulunan ve en fazla kâr sağlaması gereken anlarda alım satım yapan birçok kişi tanıdım ben. Ve bu kişiler de bir türlü zengin olamadı. 


Diyor kişi.... Yani sabır....



Hem doğru tahminlerde bulunan hem de sabırla yerinde oturmasını bilen insanlar ender bulunur. Bunu öğrenmesi kolay değildir. Ama borsada para kazanmanın tek yolu bu beceriyi edinmektir. Acemiyken yüz dolar bile kazanmak zordur, ama oyunun kurallarını öğrendikten sonra milyonlarca dolar kazanmak işten bile değildir.


İnsan isabetli tahminlerde bulunabilir, ama beklediği şeyin gerçekleşmesi düşündüğünden daha uzun bir süre alınca, kendinden kuşkulanıp sabırsız davranmaya başlayabilir. İşte bu yüzden, Wall Street’te hiç de acemi sayılmayacak birçok insan para kaybeder. Onlara para kaybettiren şey borsa değil, kendileridir. Akıllı olmalarına karşın yeterince sabırlı davranamazlar.



Bu konu hakkında çok söz duymuşsunuzdur. Borsa sabırlıların sabırsızların parasını aldığı yer gibi..


Ama unutmayın tek yapmanız gereken bir hisse senedi alıp aylarca oturmak da değil. Burada anlatılan sabır bu değil. Doğru hisseyi de almayı bileceksiniz. Doğru zamanda ve hedefinizi sabırla bekleyeceksiniz. Dedikleri sabır o sabır.


Evet sabır konusuna daha çok değineceğiz bu başlangıç olsun... 




Yorum Gönder

1 Yorumlar

Close Menu