Ad Code

BMC robotları stoplu mu? stopsuz mu?

 Merhaba arkadaşlar 


Uzun zamandır BMC robotu kullanıyorum borsada ve uzun zamandır da borsa hep çıkıyor. Bu bağlamda stopsuz robot kullanmak elbette işe yarıyor gibi, ancak olası çöküşlerde durum ne olur biraz bundan konuşalım.

Öncelikle stoplu veya stopsuz kullanmak tamamen size kalmış bir stratejidir. Zaten tavsiye niteliğinde olamaz ve robot size bunu onaylıyor musunuz diye sorar. Bu yüzden bana sen böyle dedin demeyin ben mantığını inceliyorum.





Görselde stop ayarını nereden yapacağınız var. İzleyen stop bu , yani hisseyi aldığınız yerden girdiğiniz değer kadar hisse hiç çıkmadan düşerse orada stop olur. Hisseyi aldıktan sonra gördüğü en yüksek yerden girdiğiniz değer kadar düşerse stop olur. 

Tekrar edeyim, izleyen stop, hisseyi alır almaz düşerse o oranda stop olurken eğer düşmez ilerler ise gördüğü en yüksek değerden oran kadar düşerse stop olacaktır, yani stop yukarı doğru izler.


Bu oldukça güzel bir stop lakin çok yakın değer girerseniz hemen stop olabiliyor. 


İdeal stop oranı nedir?

Biz bu ayarları yaparken ki nasıl yaptığımızı yazmıştım. Şuradan okuyun. Stop koyduk ve bunu yüzde 5 yaptık, elbette 3-10 gibi rakamlarda denedik ama en iyisinin 5 olduğunu bulduk.


Şu an ben stop kullanmıyorum ama dileyen yüzde 5 koyabilir veya kendi denemelerine bakabilir.


Stop koyarsak ne olur?

Şimdi size bugün ben bu yazıyı yazarken stop kullanan bir BMC nin ekranını atacağım;


bmc robotu stoplu


Endeks biraz düşer ise gördüğünüz ekran gibi bir ekran ile karşılaşırsınız.


Bu iyi mi? kötü mü? Eğer endeks düşmeye devam edecekse iyi elbette ama toparlayıp ileri gidecekse kötü.


Burada devreye sizin endeks ile ilgili düşünceniz giriyor. Düşecek diyorsunuz stop koyuyorsunuz amenna ama düşecek ise neden robotu çalıştırıyorsunuz hala? Alımları kapatmanız gerekmez mi?


Yani stop koyan bir kişi bence endeks düşecek diyor ve BMC de trend takip robotu ise bana göre alımları kapatıp biraz endeks den emin olana dek sadece satış yönlü çalışması gerekir.


Stop koymazsanız ne olur?


Şimdi de aynı listede stop kullanmayan birinin ekranını atayım, aynı gün aynı saateler aynı liste aynı ayar...





Elbette stopsuzluğa özendirmiyorum ama durum bu.


Burada endeks düşüp giderse stop olan arkadaş karlı olacaktır. Ama stop olduğu malı muhtemelen geri almıştır şu an.


Stop olduğunda tekrar alım daha aşağıdan olur mu?


BMC belli indikatörlerin kesişimi ile alım yapıyor, dolayısı ile stop olunan hissenin tekrar alım kıvamına gelmesi demek stop olunan rakamın daha üstüne çıkması veya oralara yaklaşması demek. Bu yüzden daha aşağıdan alım zor.


Ha çok büyük düşüş olursa evet ama o zaman ayrı bir konu o zaten.


Ben ne yapıyorum?

Stop kullanmıyorum (YTD) ancak belli başlı önlemler alıyorum.

Endeks düşerken robot alım yapmıyor fazla, dolayısı ile alımı kapatmanız çok da önemli olmuyor bu durumda. 

Ben endeks coştuğu anlarda veya dirençlere yaklaştığında alımları kapatıyorum. Bunun nedeni coşkuda ve dirençlerde mal almamak için. Çünkü coşkuda çok mal alınır ve genelde yüksek seviyelerden alınır.


Bunu yapıyorum sadece, yapamadığım zamanlarda hiç dokunmuyorum.


Özetle, stop koyulabilir ama neden stop olduğunuzu bilmek gerekir aynı malı yukardan defalarca stop olup almak yorar. Bunun yerine hiç dokunmamak bana göre daha iyi.

Siz de fikirlerinizi yorum olarak yazarsanız sevinirim.

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Close Menu