Ad Code

Bir yatırımcı olmaya başlamak


 


Borsada yatırımcı olmak, hisse senedi seçmekle başlar, sonrasında bunu doğru yerde almak, biriktirmek ve doğru yerde satmak ile devam eder.


Hisse senedini sattığınız an yatırımcılık bitmiştir. Yani bir hisse senedini uzun uğraşlar sonunda bulup bir hafta sonra 100 lira kar ile satarsanız sizin yatırımcılığınız 100 liralık olur ve tekrar başa dönersiniz.


Tekrar tekrar aynı şeyleri yapmak olası olsa da bunların hepsinde her zaman başarılı olmak olanaksızdır. Bu yüzden yatırımcı olun. Ve bu kısa sürmesin.


Hisse senedi seçmek nasıl öğrenilir?


Hisse senedi seçmek ailemizden bize genler ile geçmez. Ben hayatımın ilk 20 senesinde asla hisse senedi nedir diye dönüp bakmadım. Ailemden bir kişi bile hisse senedi almaz satmaz. Hatta kumar derler. Ama benim ilgim büyük.


Ailesinde dedelerinin bile hisse senedi aldığı sattığı adamlar tanıyorum. Ne kadar şanslılar ki dedelerinden geçmiş yılların hisse hikayelerini ve tecrübelerini dinleyebiliyorlar. Ama bu insanlar dahi borsaya ilgi duymayabiliyor.


Borsa da hisse senetleri bir mantık veya matematik çevresinde inip kalkmaz. Hiçbir bilgisayar buna yetişemez. Hiç bir robot tam anlamı ile borsa olayını çözemez. Bu bize bir fırsat tanıyor aslında. Eğer matematik veya robot borsayı çözebilse idi bizler şu an borsa oynayamazdık değil mi? Ya da borsa diye bir şey olmazdı. 


Ben ilk hisse senedimi ilk işe başladığım yıllarda tamamen milli duygular ile almıştım. O zamanlar savunma sanayi ardı ardına başarılar elde ediyordu. Yeni teknolojiler yeni savunma makinaları. Elbette savaş hiç istediğim bir durum değildi ama belki de o dönem askerliğimi yeni yaptığım zamanlardı ve askerde çokça savunma sanayi videoları izletirlerdi.


Yerli silahlar yerli üretimler ve bunların ne kadar önemli olduğu vurgulanırdı. Ben de bunlardan oldukça etkilenmiş olmalıyım ki, askerlik dönüşü ilk iş Aselsan savunma sanayine para yatırmak istedim. Ama bu kesinlikle bir kazanç beklentisi ile yapılmamıştı, sadece onlara katkım olsun istiyordum. Benim de bir katkım olsun 1 lira da olsa. Hisse çıkmış inmiş önemli değildi.


Nasıl yaparım derken, bankadan hesap açıp müşteri temsilcisi ile konuşa konuşa acemice aldım aselsan hissesini ve bir daha bakmadım bile.


Aylar sonra baktığımda muazzam da bir kar bırakmıştı. İlk hissemin kar bırakması oldukça güzel bir tecrübe idi ve beni borsaya ısındırdı.


Borsanın para kazanabilinen bir yer olduğunu anlamıştım. Ve bunun en büyük katkısı da bence orta vade yatırımcı olmamdı. Yani hisse senedi ben aldıktan sonra belki düştü zarar yazdı ki öyledir. Ama ben açıp bakmadığım için hiç panik yapmadım. Dolayısı ile uzun vade her zaman en iyisidir.


Yatırımcı olmaya böyle başladım.


Bu bloğu ilk bilenler sizsiniz ve halka arz konusunda düşüncelerimi biliyorsunuz. Size halka arzlar ile başlamanızı önerme sebebim. Kaybetme olasılığınızın çok az olması ve kazancı hemen tadabilmenizdir.


Borsa da bir hisseyi aldığınızda hemen ertesi gün kazanamazsınız. Ama halka arzlar nispeten size kaybettirmeyen, hemen kazandıran ve istesenizde büyük paralar ile alım yağamayacağınız bir ortam.


Tam başlangıç..


Buradan kendinize az da olsa ana parasız bir sermaye yapıp başlamanız en güzeli idi.


Yorum Gönder

0 Yorumlar

Close Menu