Ad Code

Turtle trade robotu ve ideal de çalıştırılması

 Merhaba sevgili dostlar , size turtle trade robotundan bahsetmek istiyorum.





KISACA NEDİR?


Herşey ünlü trader richard dennis ile wiliam eckhardt’ın trading konusundaki zıtlığıyla başlar. richard dennis eğitildiğinde herkesin başarılı bir trader olabileceğini söyler. william ise bunun aksi görüşünde olup, traderlığın bir yetenek olduğunu ve doğuştan gelmesi gerektiğini söyler. bu iddalaşma sonucunda bir trader okulu kurarlar ve hiçbir tecrübesi olmayan gençleri eğitmeye başlarlar. kimi öğrenci çok başarılı olurken kimi sistemi tam olarak uygulamadığından ya da değiştirmeye çalıştığından başarısız olmuştur. öğrettikleri sistem turtle trading diye adlandırılan bir sistemdir.


şimdi turtle trading sistemini ana başlıklarıyla açıklayalım.

entry (pozisyona giriş)

sistem 1 : 20 günlük breakout (short term)

sistem 2 : 55 günlük breakout (long term)

sistem 1 de eğer önceki sinyal kazançla kapandıysa sonraki sinyal görmezden gelinir.

sistem 2 de her zaman sinyal geçerlidir.

pozisyon 1/2atr(20) kara geçtiğinde pozisyon büyütülür.

stops ( zarar durdur)

%2 den fazla risk alınmaz.

2 atr(20) ye stop koyulur.

ek pozisyon eklendiğinde riski minimuma indirmek için önceki trade için sl atr(20)/2 arttırılır

exits ( pozisyondan çıkış )

sistem 1 long pozisyon için 10 günlük low

sistem 1 short pozisyon için 10 günlük high

pozisyonlar exit noktasına gelinirse kesinlikle kapatılırlar. stopa gelmesi beklenmez.

sistem 2 ‘nin exiti sistem 1’in 20 günlük versiyonudur.


Yukarıdaki bilgiler çok sıkıcı olduğundan bir yerden alıp koydum kısaca bilin diye;


Konumuza geçmeden önce gene bunun bir PDF si var link bırakayım merakı olan baksın;


Link; https://github.com/algocode2022/ideal/commit/55bc9bbbe2021b6bde6ea82e7e4f6bc929aa9aa3


Robotu kim yaptı?

Robotu Erol Mutlu hocam paylaştı ve Kıvanç beyin kodunu ideale uyarladığını söyledi.





Link de vereyim; https://t.co/tGl0gQEID5


Şimdi bu robotu nasıl kuracağız?


Adım1- Linkteki dosyayı BİLGİSAYAR- İDEAL- CHARTSYSTEM klasörüne ideal kapalı iken atın.

Şimdi robot ideale girdi artık ayarlamasına bakalım.


Adım 2- İdeale basıp , portföyü açın ve oradaki ROBOT a tıklayın.





Burada saat vb ayarlar bende göründüğü şekilde, şimdi devam edelim.


Adım 3- Tanımlara basın ve yüklediğiniz robotu bulun..




Şimdi gördüğünüz üzere kod açık, burada değişmesi gereken yerlere gelmeden önce bir konudan bahsetmek istiyorum.


Robotun emir göndermesinde sorun oluştu ve ideale bu konuyu sorduk gelen cevaba göre güncelledik kodu.




Bu güncellemeyi kod içinde yapıp kaydet diyelim ve devam edelim.


Adım 4- Hisse senedi ayarlarını yapalım.


Örnek olarak ben ereğliye yaptım.



Sembolü değişirsiniz, periyodu değişebilirsiniz ben G de bıraktım, Bu robot için toplam bakiye 6 bin dedim, 6 binin yüzde 16 sı ile işlem açacak ve max 6 kez işlem açacak . Bunları yapıp kaydettim şu an çalışıyor.


Çalışsın biraz gene yazıyı güncellerim.


Sorularınızı yazın lütfen..

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Close Menu