Ad Code

Uzun vade yatırım stratejim

 Bu konu uzun vade yatırımımın başlangıcı olsun. Temettü , hisse senedi, halka arz ve borsayı kullanarak. Birleşik getirininde gücü ile 5 yıllık serüvenim başlamış bulunmakta. 

Hedef pörtföy ne kadar olacak? 

Hisse senetlerimin bugünki değeri yaklaşık 4 milyon olacak. Yani şimdi hedef lotlarımı aynen alsam 4 milyon gerekli. 

Bu pörtföy ise şimdi olsa bana ayda 25 bin lira bir gelir bırakacak. Hedefim budur. 


Temettü yatırımı mı olacak?

Evet ama direk temettü hisselerini almayacağım. Bir kısmı bedavaya gelecek. En sonunda elimde temettü hisselerim kalacak. 

Hisseleri nasıl seçeceğim?

Hisselerim öncelikle büyüme hissesi olacak. Temettü ile alakaları yok. Geneli lotu az ve iş alan patlamaya hazır diye düşündüklerim. 

Bu hisseleri belirli sayıda lot olana dek alacağım. Sonrasında kar ettiklerimle temettü hisselerimi alacağım. 

Temettü hisselerimi ise. Son beş yıllık temettü verimlerine, büyüme oranlarına bakarak seçtim. Toplam 15 adet temettü hissesine yatırım yapacağım. 

Yatırım stratejim nasıl olacak?



Hedefimi 4 e böldüm. Yeşil renkli olan temettü hisselerimin hedefi ve ilk hedef zor olacak. 

Yeşil renkli lotları almadan önce ayırdıgım para ile önce arzlara giriyorum. Sonra en üstteki büyüme hisselerimde hedef lotlarımı alıyorum. Ordan ettiğim karlar ile de aşağıdaki temettü hisselerimi alıyorum. 

Hedeflerim belli. Asla satmadan ulaşana dek ilerleyeceğim. Vadem 5 yıl. 1. Yıldan sonra gelen temettüler hızımı artıracaktır. 

Şu an bir ev 4 milyon ve bu 4 milyona göre lot hesabı yaparak hedeflerimi belirledim. 

Fiyata bakmaksızın sadece lota bakarak hedefime ilerleyeceğim. 

Yukarıdaki hisselerim kar ettikce asagıdakılere kaydırarak ilerlerim. Hangisi kar ettiğinde aşağıdaki temettü hisselerinden hangisinden daha çok alıyorsa ona geçirerek devam edeceğim. 

Başladık. Gerisini anlatacağım. Sorulara açığım. 

Yorum Gönder

0 Yorumlar

Close Menu