Ad Code

Borsada nasıl bir strateji kurulmalı (Özkan Filiz)

 Merhaba sevgili dostlar,

Yazarak öğrenmeyi sevenlerdenim...

Önce okur, sonra anladığımı uzun uzun yazar, sonra kısaltır ve denemeler yaparak üzerinden geçmeye bayılırım....

Özkan Filiz'i ne kadar çok severek takip ettiğimi az çok bilirsiniz. Borsa olayını aslında hep açık kovalayarak yatırım yapma gibi değerlendirdim ama son bir senedir yoğun şekilde ilgimi kaydırıp bazı eğitimler almaya veya kendimi geliştirmeye çalıştım.

Eğitim konusunda en büyük katkım Özkan beyden....


Şimdi bu yazımda sizlere kendisinin yazdığı bir kaç notu derleyeceğim. 


Hem kendime hem size not olsun, eğitim amaçlı elbette yatırım tavsiyesi değil...


Başlıyoruz....


Bu paylaşımı Özkan abi 14 Mayıs 2021 de yapmış ve üzerine defalarca eğitim vermiş ve elbette ekleme yapmıştır. Ama olayın temeli değişmez... 


Borsa stratejimiz nasıl olmalı ? 


1- Sistem kurma

Öncelikle nasıl bir sistem kullanmalıyız, geliştirmeliyiz ;

Yatırımın ve finansal piyasalarda işlem yapmanın %30 u Temel Analiz, %30 u Teknik Analiz ise %40 ı Tecrübe ve Psikolojiyi iyi yönetmektir.


Görüldüğü üzere ne kadar eğitimli olursanız olun, kilit nokta kendiniz. 


2- Hisse seçme

Biz Temel Analiz ile kendimize 450 hisseden hangi hisselere yatırım yaparız bunları belirleriz. Tüm ekonomi, sektör ve şirketin tamamının değerlendirilmesi yapılarak hisse senedi takip listemizi azaltırız.


Burada devreye taramalar giriyor, ancak bu taramalar tek tuş ile size hisse sunarken içeriğinde size ne anlattığını da anlamanız gerekiyor. Yüzlerce tarama var, hangi tarama nerede işe yarar, hangi taramanın verdiği sonuç size ne anlatır? Bu sorulara cevabınız olmalı. 


3- Genel ortam bilgisi

Birkaç ekonomik durumla ilgili örnek vermek gerekirse; Gayri Safi Milli Hasıla bir ülkede artmaya başlarsa yaşayan insanların gelirleri artar ve yatırım yapma imkanı bulurlar. Bunun sonucunda bir talep oluşur ve hisse senetleri fiyatında bir artış gözlemlenir.


Bir havuza atlayacaksanız bazı bilgileri bilmek istersiniz; havuz derin mi? sıcak mı? ben bu derinliği kaldıracak kadar yüzme biliyor muyum? 


 Başka bir örnekleme yapacak olursak sektörel ve zamansallık ile ya da devlet politikaları sonucunda ortaya çıkabilecek durumun okunup ona göre hareket tarzı belirlemekte gerekir. Son zamanda yaşadığımız pandemi ve teknoloji, ilaç ve gıda sektöründeki hisseler gibi.


Başka bir gösterge de faiz olabilir. Faiz ne kadar yükselirse hisse senedi alarak elde edilecek karın önüne geçebilir ve bu da yatırımcıların davranışlarını etkiler. Sonucunda da talep azalıp fiyatlar düşebilir.

Enflasyon artışı sonucunda da yatırımlar pahalı hale gelir, aynı zamanda yatırımcılar artan fiyatlar karşısında gelirlerini daha dengeli ve kontrollü kullanır. Yatırım yerine tüketime yönlenir bu da yatırım yapılmayan hisse senetlerine etki eder.


 İşsizlik fazla ise kazanç az olmak ile birlikte yatırımlar da az olur. Eğitim durumu, finansal okuryazarlık vb. bir sürü etken ekonomik ve sektörel olarak yatırımcı davranışlarına etkendir.


4- Sonuca varım


 Şimdi ise bu değerlendirmeleri yapıp ve zamansallık ile konjektörü oturttuktan sonra, hangi hisse senedine yatırım yapılabilir safhasına geçmek gerekir. Bu aşamada firmaların finansal tabloların incelenmesi, likidite, faaliyet, karlılık, kaldıraç oranları aşaması önemlidir.


 Daha sonra hisse senetlerinin Borçluluk, karlılık, kar payı dağıtımı, pd/dd, f-k, nakit akış tabloları, hisse senedi eder ve fiyat dengesinin kontrolü gibi çeşitli enstrümanlar ile Temel Analiz yaparız.


5- Temel analiz ile hisse sayısını düşürmek


 Temel Analiz ile ilgili kriterler girerek 450 hisse senedi sayımızı düşürmeye başlıyorum ; 

1- ÖzVarlık Karlılığı %25 üzerinde olan hisseleri bulmak istiyorum ve filtremi uyguluyorum.

249 şirkete düşmüş oluyorum ilk filtreleme sistemimle.

 




2- Şirket Değeri / Favök ya da FD / Ebitda Değeri 14 den küçük şirketleri bulmak için sisteme değeri giriyorum ve 141 hisseye düştük gördüğünüz gibi.





3- 3. kriter olarak Net Borç / Favök 1.5 altında hisseleri tarama filtreme yazıyorum ve gördüğünüz gibi 116 hisseye düştüm.



 


4- 4. olarak Fiyat Satış Oranı yani FD / Satış kriterimi 5 den küçük olanlar olarak girdiğim de görüldüğü gibi 80 hisseye düşmüş bulunuyorum.



 


5- 5. kriter olarak da Cari Oranı 1.5 dan büyük olanları al diyorum taramama. Sonuç olarak gördüğünüz gibi 571 hisseden 30 hisseye düştüm Temel Analiz kriterleri ile.






6 -Teknik analiz


Artık işin Teknik Analiz boyutuna geçiyorum.

Teknik Analiz nedir ;

Geçmişteki fiyat hareketlerine bakarak gelecekteki fiyat hareketleri konusunda bize ışık tutan bir bilimsel veri seti.


Burada hangi Teknik Analiz verilerini kullanabiliriz ;


a- Trend Çizgileri

b- Hareketli Ortalamalar

c- Stokastik Rsi - MACD - İchimoku - DX +- gibi indikatörler

d- Fibonacci Düzeltmesi ve Trend Temelli Fibonacci

e- Pivotlar 

f- PSAR 

g- Mum Formasyonları 

h- Formasyonlar



Trend Çizgileri Stratejileri





Hareketli Ortalama Stratejileri





Stokastik Rsi - Macd (örnek ) - ADX - İchimoku indikatörleri stratejileri.





Fibonacci Düzeltmesi ve Trend Temelli Fibonacci (örnek ) Stratejileri





Pivot Stratejisi





 Haftalık ve Günlük Grafikte PSAR Stratejisi







SONUÇ


Sonuç olarak ben Temel Analiz sistemin kullanarak 450 adet hisseden kendime 24 adet hisse belirledim. Sonrasında iş Teknik Analize geçti. Burada da hisseyi nereden alacağımı, nerelerde poz artıracağımı, nerelerde stop, nerelerde kar alacağımı belirliyorum.


 Teknik Analiz ve Temel Analiz konularını hafifte olsa kavradıktan sonra artık iş TECRÜBE ve PSİKOLOJİYİ iyi yönetmeye kalıyor.


 Burada bakkal yöntemi, klasik basit hesaplar ile değil, Temel Analizin tüm kriterlerini kullanarak 3 ay sonra 1 yıl sonra 5 yıl sonra 7 yıl sonra etmesi gerekli olan değerleri bulabilmemiz.


ÖZKAN FİLİZ


BONUS; video linki;   https://tr.tradingview.com/chart/TOASO/3jTNqx9y/

Yorum Gönder

1 Yorumlar

Close Menu